16 mars 2012

STUDYING. STUDY + DYING!

Nejmen ser man på, Hanna har anmält sig till högskolan! Jag anmälde mig till logopedprogrammet, sjukgymnast och sjuksköterska. Drog även till med ett wildcard, djursjukvårdare. Men jag har ingen som helst aning om jag är behörig. Jag har ju läst medicinsk grundkurs, som räknas som naturkunskap B om man söker till sjuksköterska. Är väldigt tveksam att det skulle göra det till djursjukvårdare dock. Men men det värsta som kan hända är att jag inte är behörig liksom!

Tror även det säger ganska mycket om vad jag vill när jag faktiskt placerade sjuksköterska längst ner. Är inte alls så sugen på det nu som jag var förut. Jag kan verkligen tänka mig att bli det för att bli barnmorska eller IVA - sköterska. Men det är inte mitt drömyrke just nu!

Hur som, jag ska med 99% säkerhet inte börja plugga till hösten så som det ser ut nu. Men jag vill ändå se hur jag ligger till liksom, vilka program jag har chans att komma in på och isåfall på vilka orter.

Inga kommentarer: