1 mars 2012

HYPOKONDRIKER?

blir helt förbryllad när jag läser detta. du har alltså en förkylning och känner att du måste till ett sjukhus?! är du hypokondriker eller? under mina snart 22 år kan jag knappt minnas en gång jag varit hos doktorn. eller jo, en gång när jag var 10 och min migrän började kicka in och jag hade så ont i huvudet att jag spydde två dagar i veckan. men att man ska till sjukhus varje gång man blir sjuk låter ju helt absurt! är också lite av en bitterfitta för tillfället, förlåt för det! för övrigt är din blogg helt okej! alltid velat flytta till usa. helst till san francisco dock eller möjligtvis new york och bara vara där sommartid, tål inte kyla! bor för tillfället i sydney i australien och trivs riktigt jävla bra här, men någon gång ska man nog pallra sig iväg till usa i ett år åtminstone! =))


Hej! Jag förstår att du kan känna dig förbryllad. Men min förkylning har övergått till ett halsont som gör att jag varken kan prata, sova, äta eller öppna munnen för att låta min värdmamma kolla på halsen. Hon är läkare och tycker att det är ett allvarligt tillstånd. Det är inte alls bara snuva och hosta jag har. Jag går inte till doktorn i onödan. Här är sjukhuset även som vårdcentralen, och jag personligen tycker inte det är konstigt att gå till vårdcentralen om man har ont i halsen en längre tid ifall man behöver antibiotika.


Tycker absolut att du ska åka till USA. San Fransisco är riktigt vackert. Jag har också svårt för kyla så drömmen var egentligen att hamna mer söder ut, fast jag är glad att jag hamna i Seattle för det är en underbar stad. Vad roligt med Sydney. Vi har lite tvärtom drömmar låter det som för att jag vill verkligen åka dit. 
Ha det bra :)

1 kommentar:

Emelie sa...

Jag hade själv en HEMSK förkylning för ett par veckor sedan, mamma jobbar på vårdcentralen och hos tog med mig till läkaren. Det är jag evigt tacksam för! De tog blodprover och så på mig och det ena värdet ska ligga under 8 om man är frisk och jag hade 120?!?!? Visade sig att jag hade en allvarlig halsinfektion OCH halsfluss... Utan antibiotika hade jag inte blivit frisk så även om det "bara" är en förkylning från början är läkarbesök i många fall nödvändigt. Det är dumt att vara sjuk längre än vad man behöver och det är hemskt att man inte kan få den vård man behöver på grund av pengar.

Grymt bra blogg! Jag åker själv som Au pair till Chicago den 25 juni! :)