4 mars 2012

IMAGINE

Igår kväll var det riktigt mysigt, elins värdmamma gör egen glögg, så den värmde hon på så satt vi och drack glögg och vin och kollade på när "de vuxna" spelade risk. Hade aldrig kunnat tro att det var så spännande att kolla på brädspel.

Idag vaknade vi av elins väckarklocka och möttes av blå himmel och strålande sol. Vi fick även värsta lyxfrukosten med bagel, gravad lax + sås, jordgubbar, scrambled eggs, cantalope, pannkakor och potatis.

Jag och Elin gick ut med hennes yngsta värdbarn och lekte lite i snön innan vi åkte iväg till snowpark och åkte massor av pulka.

Sista timmarna bestod av ihop packning och lite lätt städning. Nu sitter jag hemma i Seattle. Min värdmamma frågade om det var okej att jag jobba ikväll eller hur jag kände så vi gjorde en jättebra kompromiss, jag ska jobba en timme mellan 6-7 och sedan får jag vara ledig resten av kvällen. Det känns bra och rättvist för jag tror båda parter behöver lite egentid.

Det är nånting jag märkt med mig själv här borta, jag har mycket lättare att säga vad jag tycker, säga ifrån om det är något jag inte gillar, eller verkligen berätta om det är något jag tycker om. Jag tror det är för att amerikanare är så öppna med sådant!

Drar till Mt Baker efter jobbet och umgås med min lilla Emma. Vi har inte haft så mycket tid tillsammans under februari så vi har mycket att ta igen!

Inga kommentarer: