1 mars 2012

3/1/12

Idag har största utmaningen varit att ta hand om E utan röst. A var väldigt respektfull igår och lyssnade på de få ord jag gick fram, E är lite tvärtom känns det som. Hursom började dagen som vanligt med gymnastik, och efter det skulle vi åka till ett ställe där man kan åka som safaritur. Det låg en bit härifrån och på vägen dit blir andra sidan av vägen helt tom. Så står det fullt med polisbilar vid alla på och av farter, folk står parkerade på sidan och jag tänkte: shit, det måste hänt en stor olycka.

Men sen kom cirka 40 polis motorcyklar och huuuuur många polisbilar och ambulanser som helst, + limousiner och hummrar. Frågade min värdpappa och är tydligen nå val om vem som ska representera republikanterna här i WA eller nått sånt. Rätt coolt faktiskt. Dock innebar detta försening, så körde av vägen och litade på GPSen. Helt plötsligt stog det en stor berg och dalbana ute i skogen, vi hade kommit till vårat nöjesfält vi har här utanför Seattle! GPSen tog oss iallafall på rätt väg och det blev en spontantripp på museum of flight. Vill, precis som Emma, åka dit någon gång utan barn. Får la bli en helg utflykt kanske! :)

Förresten firar jag 7 månader i USA idag. 5 månader kvar av jobb och 6 månader kvar i USA!

Nu har jag rast i två timmar innan jag ska jobba ikväll. Något säger mig att sagoläsningen inte blir allt för skoj ikväll, haha!

Inga kommentarer: