1 mars 2012

GETTING THERE

GLADA NYHETER! Jag börjar känna mig som människa igen. Vid sjutiden kom min röst tillbaka, och jag fick även i mig lite mat efter sisådär 30 timmar utan något. Rätt hungrig var jag!! Min hals mår inte alls lika dåligt, även om det gör ont fortfarande.

Jag och Emelie tog en promenix till Kerry Park, har inte varit där på länge. Lika vackert som vanligt! Sen gick vi hem till henne för att hämta nyckel. do do doooooo.. EN RACOON PÅ HENNES BAKSIDA. Emelie sprang upp och hennes värdbarn öppna dörren åt henne, och precis när jag kom stängde hon den. Aa, ni kan ju tänka er en sån där typisk filmscen. dock hamnade jag halvt inne så hon klämde mig lite, hahahah vilken syn för emelies värdföräldrar, två barn och två au pairer står i bäcksvart hall och spanar ut på racoonen!

Vi gick hit sen och kollade på Ture Sventon, och vart sjukt sugna på semlor. Så när vi är tillbaka i Sverige ska vi baka semlor och lussebullar. För den som inte visste det kommer Emelie typ från min grannstad, det ligger typ 30-40 minuter ifrån. Vilket är som att ungefär åka till Redmond. Det är med andra ord inget avstånd längre. Hur awsome är det inte?

Nu ska jag sova och ladda om batterierna! Imorgon beger sig nämligen min värdfamilj, elins värdfamilj och sen en annan svensk familj, de som tog hand om Mattis när hon var här i höstas. (saknar henne till 1000). Ryktas om hot tube, så även om jag kanske inte är 100% back on track så är worst case scenario att jag får hänga där och läsa böcker hela helgen, med Elin! Not to bad!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Hanna, Nu har jag läst din blogg ända sedan du åkte. Det är jättekul att få följa ditt liv i USA. Jag fick nys om din blogg genom att jag har arbetat med din mormor G och din morfar P-I. Känner din morbror P och har festat lite med din mamma C innan du var född. Och jag ser att du har ont i halsen lite av och till, så mitt tips är att gurgla i saltvatten.. Skit äckligt men effektivt. Ta en matsked salt och ett halvtglas vatten, rör upp saltet och ta små klunkar i munnen och gurkla, SPOTTA UT sen, fortsätt tills det är tomt i glasen sen går du och lägger dig och på morgonen mår du mycket bättre... Funkar för mig. Lycka till och fortsätt att skriva på bloggen. Monika - V-ås