21 augusti 2011

VARFÖR JAG ÄLSKAR SEATTLE!



De lite mer erfarna Seattle borna påpekar gång på gång vilken himla tur jag haft som kommit just nu. Seattle är känt för sitt.. mindre bra väder. Jag har haft soligt ända sedan jag kom.. Iallafall, detta ger mig tillfälle att lära känna staden från dess bästa sida, vilket kan ge mig en otroligt fantastisk bild av staden.

Det är så otroligt orättvist att man dömer bort Seattle på grund av att det är känt för sitt dåliga väder. Denna stad är så mycket mer än bara väder. Denna stad har ALLT! Seattle har ett otroligt fint down town, i många storstäder i USA är down town inget att hurra för utan man håller sig liksom utanför stadskärnan. I detta down town går det att vara och känna sig trygg, även om det finns vissa pundarhörn som vi så fint kallar det.
I Seattle finns naturen på en liten bilturs avstånd. Staden omringas av vatten, berg och otroliga skogar. Samtidigt som det finns sandstränder och ställen som känns som en svensk charter ort.
Befolkningen i denna stad är mycket rörlig och aktiv, de älskar kaffe och i denna stad får man uttrycka sina åsikter. Capitol Hill är en stadsdel där det bor mycket homosexuella och alternativa människor och det är ingen som tycker det är konstigt. USA är ju annars känt för sin konservativitet.

Just nu när solen skiner känner jag inte att jag saknar någonting! Jag är säker på att när regnet kommer kanske jag kommer uppleva staden på ett annorlunda sätt. Men Seattle har gett mig ett underbart första intryck som kommer sitta inprintat i mitt minne föralltid.
Jag själv har varit orättvis mot denna stad, jag ville inte bjuda hit några vänner eller min familj. Vad ska man visa här? Vad finns att göra här? Detta var innan jag kom hit. Nu känner jag att alla borde uppleva Seattle någongång! Vackrare stad får man leta efter!

Inga kommentarer: