6 augusti 2011

LÅÅÅNG DAG

Det har varit en lång dag idag. Gick upp klockan sex, det var väl lite onödigt kanske, för vi äter frukost halv åtta. Men jag ville inte försova mig första dagen, även om jag inte riktigt jobbar än.

idag har jag varit med på alla rutiner och sett hur allt går till. Har även fått jättemycket information och rätat ut lite små frågetecken vilket känns jättebra. Hade en ganska jobbig natt, jag vaknade ofta och tänkte mycket. Men nu känns allt superbra. Har gått igenom massa saker med min värdmamma om vad jag ska göra med flickorna i veckan och jag är så excited! Flickorna verkar dessutom gilla mig väldigt mycket.

Idag åkte vi iallafall och plockade blåbär på en farm. Det är vanligt här att de har olika farmar där man kan gå och plocka sina egna frukter, så som vi har jordgubbsplockning. Amerikanska blåbär är, ironiskt nog, större en de svenska. Och de växer på stora buskträd, inte på marken. Det var väldigt mysigt och det vart jättefint väder.

På eftermiddagen när vi kommit hem skulle jag gå och köpa shampoo. När jag ändå var ute tänkte jag gå till kerry park och ta lite bilder. Jag hade ju vägen i huvudet, har kollat flera gånger på google maps. Så jag köpte en frozen yogurt för att gå dit och njuta av utsikten. Bara det att jag gick vilse! Så jag gick upp och ner för alla backar här i Queen Anne, dom är inte att leka med! Var genomsvettig. När jag tillslut hitta en trevlig amerikan som var ute och jogga, som tilloch med avslutade sin joggingtur ochvisa mig vägen, så kom jag fram. Och det var värt det. även fast det tog 40 minuter istället för 5!

På kvällen följde jag med till ett födelsedags party för en tjej i A´s playgroup. Bara svenska, men ett hel amerikanskt hus. Häftigt att se hur det såg ut på riktigt. Det huset jag bor i är lite mer genuint och gammaldags. Väldigt mysigt och hemtrevligt!

Klagar inte på utsikten!


Inga kommentarer: