17 augusti 2011

VÄNSKAP PÅ EN NY NIVÅ

En sak som är sjukt här i staterna, eller ja. det är väl inte USA det handlar om utan mer au pair kulturen, så är det hur man skaffar vänner. Jag skrattar när jag är i lekparken med min 5 åring och 3,5 åring som går fram och frågar; "hej, vad heter du? ska vi bli kompisar?"

För det är i princip så det funkar. Man kan skicka iväg ett meddelande; hej, ska vi ses? sen är man i princip kompisar. Sen är det såklart vissa man klickar bättre med, och andra inte. Vissa blir man vän med som man kanske aldrig ens skulle umgås med ens om man måste hemma i Sverige. Det är en speciell vänskap, och tänk, jag känner redan så efter två veckor!

Ikväll vart det iallafall starbucks med mina nya fina kompisar. Störtsköna brudar verkligen!


Jag & Carro i pundar hörnet. Det kryllar av pundar hörn i DT. Kom fram tre äckliga killar och åma sig och fråga om vi jobba för VS HAH! Vi kolla på varandra.. pratade på svenska och hacka fram; we no talk.. english.. sen fortsatte vi på svenska. Så jävla kul! hahaha han trodde vi hittade på vårt egna språk och vart assur!

Jag och Paulina

Inga kommentarer: