4 augusti 2011

NYC BABY!

Fick en fråga av anonym :)
"Kostar turen något?"
Ja, turen kostar 35 dollar. Om du vill till top of the rock (VILKET JAG REKOMENDERAR) kostar det 15 dollar extra. Så sammanlagt 50 dollar.Verkligen värt det. Vissa får det även betalt av sina värdfamiljer :)

Okej, jag vet inte ens hur jag ska förklara! När vi åkte in och började se konturerna av manhattan var man mållös! Vi satt med munnarna öppna och kollade upp i himlen. Mitt batteri dog ju tyvärr så jag ska sno bilder från de andra. Vart lite sur då.

Vi hämta iallafall en jättebra guide som gav oss en guidad tur, snabbt gick det och det vart typ; look left, look right, look right, look left. Kommer ihåg vad han sa, men inte vart allt lågt.

Det var skönt att få lite tid borta från skolan. Och känslan i NY var typ.. Kärlek i första ögonkastet. Men en olycklig kärlek.. Man vet att man liksom aldrig kan nå det på något sätt! Men ändå finns det där, så underbart, i all sin prakt. alltså jag känner mig värsta töntig och klyschig. Men jag älskade verkligen Manhattan!!

Bilder ska jag lägga in imorgon när jag installerat mig hos min värdfamilj!



Inga kommentarer: