31 juli 2011

DREAMS ARE COMING TRUE


Nu är det inte många timmar kvar tills vi beger oss till Arlanda. 9.30 åker vi från Skälby och 14.10 går planet från Arlanda, med mellanlandning på Island. Ganska häftigt. Även om det bara är en mellanlandning.

Vid den här tiden imorgon kommer vi vara framme i NY! Kan inte förstå det än! I tre år har jag läst au pair bloggar, drömt om att vara en av dom, men aldrig trott att det ska bli av. Jag har pendlat mellan många drömmar men denna har alltid kommit tillbaka! Nu är det jag som sitter här med en förväntan i magen och en dröm som går i uppfyllelse. Det är ju rätt sjukt egentligen.

Att lämna Sverige för 13 månader känns just nu som en riktigt galen idé! Varför? Jag har det ju bra här. Jag kan jobba, flytta hemifrån, umgås med mina vänner. Men jag vet att jag behöver det här. Ett steg för att utveckla mig själv och utveckla mitt liv. Ett år av mitt liv är ingen lång tid. Gör jag det inte kommer jag ångra mig. Det är som sagt en dröm!

Jag är så himla förväntansfull, men ändå inte. För man ska inte ha för höga förväntningar! Jag har ju dock inga specifika. Mest förväntningar om att växa som människa, för det kommer jag göra så fort jag har vinkat av mamma, pappa och patrik på arlanda imorgon!

Nu ska jag sova min sista natt i Sverige. Om det blir i min egna säng, eller i mammas. det är det sista dilemmat jag måste lösa!

Ja ni, det här är väl troligen mitt sista inlägg på svensk mark. Nästa gång ni hör från mig är jag i USA!

Inga kommentarer: