14 juli 2011

REALIZE

Det bidde en spontan tripp till sommarstugan. I måndags när vi satt och åt frukost innan jobbet pratade mamma om att hon skulle åka till sommarstugan fram tills torsdagen, idag då, och jag jobbade kväll idag så jag frågade om inte jag kunde hänga med, och det kunde jag. Så har spenderat två långa, mysiga dagar i stugan med god mat, gott sällskap och lite bad och sol.

Idag, efter över tre månader sen det blev klart, insåg jag vad som håller på att hända här. Jag ska alltså packa ihop mitt rum, välja ut det jag vill ha med mig och skänka bort resten av mina kläder, rensa ur mitt gamla liv och skapa ett nytt låneliv under ett år. Känslorna inför detta går inte ens att beskriva för det är sån himla lycka, blandad med lite ångest över vad sjutton jag ger mig in på.

Men då tänker jag såhär, sverige finns ALLTID kvar. och jag kommer ångra mig hela livet om jag inte provar. Jag går in med inställningen att jag ska vara borta ett år, men om, OM jag känner om tre månader att detta inte är nått för mig. ja då finna hemma kvar. jag förlorar inte nått på detta och då försvinner lite av ångesten och lyckan fördubblas.

det kommer bli så jäklarns bra det här!!

Inga kommentarer: