23 juli 2011

NIGHTMARE

Idag var det en tung känsla på jobbet, patienter och personal har hela dagen pratat om det som har hänt i Norge. Det har varit nära till tårar.

Jag kan inte för hela mitt liv förstå hur en människa kan förstöra livet för så många personer. De som miste livet, deras anhöriga, de som överlevde som kommer vara traumatiserade hela sitt liv. Att se sina vänner bli skjutna och leva i skräck och stress i flera timmar om man kommer överleva eller inte. Rädslan hos föräldrarna som har sina barn på lägret.

Det här är så nära, så nära. när dådet mot WTC hände var jag för liten för att verkligen förstå, och USA ligger ju som bekant långt borta. Oslo ligger 45 mil härifrån! Det hade lika gärna kunnat hända här.

Alla mina tankar och all min kärlek går idag till Norge och jag vill krama om de överlevande och ge dom allt mitt stöd!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen takk for dine tanker og ord! :-)