15 juli 2011

I LOVE MY JOB

Det värker i varenda liten del av min kropp och jag vet inte ens vilken dag det är. I mitt huvud plingar EKG-larm och patient larm. När jag gick till jobbet var jag inställd på att gå hem 14.30, dö lite i soffan, kanske träffa någon vän och vila upp mig inför morgondagens jobb. Istället fick jag jobba ett pass till.

Men tur är att så pigg jag varit idag har jag aldrig varit så det gick rätt bra förutom världens skrattanfall vid middagen. Mina kollegor trodde jag skulle dö, och det trodde jag också! Haha. Nejmen det var inte så hemskt att jobba 15 timmar, kanske inget jag skulle kunna göra en gång i veckan men någon gång i månaden. Det var rätt skönt att inte vara beredd på det också. Fin extra lön blir det också!

Och tur att jag älskar mitt jobb och trivs som fisken i vattnet på avdelningen!

Nu ska jag sova, imorgon börjar jag sju igen. Hade lika gärna kunnat lägga mig i en sal på det stängda teamet känner jag. Haha! Godnatt med er och festa lugnt!

1 kommentar:

amanda sa...

Vad härligt att du älskar ditt jobb :D Själv så blir jag uttråkad eftersom det finns för lite att göra :/

Men såg att du ska ta hand om en 5 årig tjej :) jag tänkr kolla vad du tänkte ge henne ? för jag ska ta hand om en 5½ årig tjej och jag vet inte riktigt vad jag ska ge henne :/