13 juli 2012

TILLBAKA TILL FRAMTIDEN

Jag får lite panik när jag tänker på framtiden. Vad jag vill jobba med, utbilda mig till. Det finns så mycket jag vill göra. Jag vill jobba på sjukhuset och inom vården, det är helt klart. Men jag vill även jobba internationellt, kanske för läkare utan gränser, eller kanske t.om. som diplomat. Jag vill även jobba som polis, eller kriminalinspektör. Jobba med turism vill jag också göra. Ja, som ni ser är det en salig blandning!!

Tur att jag kommit fram till att jag ska ta några år till av iallafall, jag är bara så förvirrad, för sen jag var 15 har jag varit stensäker på att det är något inom sjukvården jag ska bli. Jag skulle aldrig ens kunna tänka mig polis, eller diplomat?! men, jag antar att man ändras, intressena ändras och synen på vad man vill göra.

Vad jag vet är iallafall att jag ska ta vara på dessa år jag har nu, när jag faktiskt fortfarnade är ung och inte har några krav. även fast 20 år känns rätt gammalt (Töntig jag är, jag vet). för min största rädsla är att jag ska vakna upp när jag är 45 och ångra vad jag gjort med mitt liv. Så, det får vara mitt mål såhär länge. Jag måste sluta tänka på vad man SKA göra, och göra det jag vill istället! ja, så


Inga kommentarer: