29 juli 2012

72912

Ännu en helg har kommit till ett slut, men detta är inte vilken helg som helst. Utan detta var min sista i Seattle. Min sista helg som au pair. Nästa vecka, denna tiden befinner jag mig i Zion Nationalpark, eller på en buss, påväg mot Las vegas. Nästa vecka!!!

Min sista helg här blev inte som planerat, i fredags åt vi på cheesecake i Bellvue, med Garret och Jordan aka. Mr-no-shake. Det blev en sen, men trevlig middag.
Igår skulle jag, Emma och Garrett åkt till Mt. Rainer för det var ett ställe jag verkligen ville till innan mitt år var slut, men tyvärr blev det alldeles för sent på dagen, och tiden som det skulle ta att åka skulle inte vara värt det för den korta stunden vi skulle hunnit vara där.

vi tog istället färjan ut till Bainbridge Island, åt en lunch och hade det mysigt i solen.. Och en del andra problem som jag inte vill dela med mig här hahaha, låt oss säga.. det var en helknäpp dag.

Kvällen bjöd på middag hos Elin, en potluck med tacopaj, kycklingsallad, och världens godaste kladdkaka till efterrätt. Jag och Therese sov över hos Elin och det hela slutade med att vi låg och kolla på bambi innan vi somnade gott.

Dagen spenderades ute i Madison Park där vi badade, åt picknick och hade det mysigt.

Efter några timmars jobb på kvällen åkte jag hem till Emma och kollade på allsång på skansen med henne och Emelie. Perfekt avslut!

Inga kommentarer: