14 juli 2012

CURFEW?

hej! jag har precis blivit antagen till programmet och hoppas på att få en familj så snart som möjligt. Idag sa min mamma att det ska vara väldigt vanligt bland host familys att dom har cur few och vill att man ska vara hemma senast elva, tex. Vet inte hur pålitlig min mamma är men jag blev ändå lite fundersam, så .. har du så eller någon av dina vänner att ni måste vara hemma innan en viss tidpunkt? tack och bock! gillar bloggen din kram / Maja


Hej! Vad roligt att du har ansökt till programmet, hoppas att du kommer iväg snart. Du kommer få ett jätteroligt och händelserikt år! Ja, det är rätt vanligt att ha curfew faktiskt. men mest på vardagarna, då värdföräldrarna vill att man ska få tillräckligt med sömn för att orka ta hand om barnen dagen efter. Jag har en officiell curfew klockan 11 på vardagar, men mina värdföräldrar har sagt att kommer jag hem halv tolv och sköter mitt jobb dagen efter så gör det inget. Jag får komma hem när jag vill på helgen. Mina kompisar har ungefär samma.


Hade dock en kompis som var tvungen att vara hemma 9 eller 10 på vardagar, det var jobbigt för henne. 11 tycker jag är en rimlig tid på vardagar :) 


Lycka till med matchingsprocessen och ditt år, kram!

Inga kommentarer: