30 maj 2011

uppsala

Lång lång lång dag. Gick upp vid sex och var vid skolan halv åtta. Sedan åkte vi direkt mot Uppsala, hungriga och dana men stressade som vi var hann vi inte äta något. Operationen vart sedan uppskjuten så vi hann gå till caféterian och äta smörgås. Trodde att mitt studiebidrag hade kommit men icke sa nicke, så stog där som ett fån men Alex, my superhero kom till min räddning!

Operationen var ashäftig, när dom gjorde första snittet höll alla andan men sen började de öppna upp och vi såg ryggraden och ja. det var så jävla coolt! Operationen var en ryggfusion, de stelopererade alltså ryggen pågrund av patientens smärta. De skruvade dit skruvar och steg, och det var väl det värsta, eller när de drog bort benbitar och var hårdhänta. Men jag klarade det förvånansvärt bra, jag som brukar svimma!

Hemvägen var en annan femma, att hitta TILL sjukhuset gick bra då det var skyltat. Men uppsala var som en labyrint och efter första felsvängen var jag helt vilse, och det vart bara värre och värre.. Tillslut var vi på rätt väg och jag avslutade det hela med ett riktigt snyggt motorstopp. Då ville jag bara dö, stressad, irriterad, trött och lättroad. Vi asgarvade men var ändå arga på varandra. haha helt sjukt.

Men det var iallafall ett jättemysigt avslut med sjukvårdsgruppen och vi insåg hur mycket vi kan egentligen, vi förstod ju faktiskt vad som pågick där nere på operationsbordet och allt runt omkring! En upplevelse som jag är glad att jag har fått!

Inga kommentarer: