7 maj 2011

as we go on

Studenten närmar sig med stormsteg, och allt som hör till. Det är verkligen blandade känslor. En enorm lättnad och glädje, samtidigt som det blandas med sorg och skräck. Det är nu vi har chansen att forma våra liv, att göra vad vi vill och bli de vi vill vara. Självklart har små steg valts genom att välja gymnasium osv. Men det är nu det är på riktigt!

Att veta vad jag ska göra ett år framåt efter studenten är så himla skönt. Det är med stolthet jag berättar att jag ska åka till USA och vara au pair. Det möts med blandade reaktioner, men de allra flesta är glada för min skull och de som är äldre säger att det är ett klokt val. Jag vet inte vad jag ska förvänta mig egentligen. Jag kommer stöta på motgångar helt säkert, jag kommer tvivla på mitt val, men framför allt kommer jag växa enormt mycket som person.

Jag är lite rädd för vem jag kommer vara när jag kommer hem. Men samtidigt ska det bli underbart att lära känna den riktiga Hanna. För där, på andra sidan Atlanten kommer jag kunna starta om från scratch. Vara den jag är, vill vara. Jag är glad att jag har många läsare och jag hoppas ni kommer följa med mig på mitt äventyr och förhoppningsvis kanske se mig utvecklas.

Mina vänner, 33 dagar kvar till studenten och 64 dagar kvar till USA. Det är sjukt lite tid...

Inga kommentarer: