2 maj 2011

to do

Äntligen ett au pair relaterat inlägg. Här är min att göra lista just nu, det kommer säkert fyllas på grejjer som jag måste göra. Det där med polisregister utdrag, passkopia och hälsoundersökning ska jag ta tag i nu på en gång. Gick förbi skolsköterskan i fredags och frågade om skolläkaren gjorde hälsoundersökning för au pair, hon sa att det möjligen går. Så jag skulle ta med mig formuläret så skulle hon kolla på det och se om läkaren kunde fixa det. Kalla mig snål, men en hälsoundersökning på en vårdcentral kan gå på uppemot 1000 kr, då fixar jag det hellre gratis.

Jag har ringt in och berättat att jag väljer erika travel insurance, som au pair i USA så är det viktigt att ha en bra försäkring och jag tänker nog satsa på deras samarbetspartner. Fick även veta att min preliminära ambassad tid är 7 juni, men vi får se om det kanske ändras! Nu nu nu vill jag åka!

Att göra:
Skicka in polisregisterutdrag
Skicka in passkopia
Boka tid till hälsoundersökning
Fixa visum, preliminärt datum 7 juni
Skicka in slutbetyg
Skicka in ansökan om internationellt körkort
Betala hela kalaset
Få flygtider och flygbiljetter
Göra klart min pre-depature book.
Flytta till USA

Inga kommentarer: