21 juni 2012

MIDSOMMAR

Imorgon är det midsommar afton. Den dagen kom fort. Det är en dag jag fruktat, för det är ju typ det svenskaste som finns! Just nu när jag är på slutspurten och har hemlängtan så är det ju ännu värre. Vet att när bilderna imorgon kommer börja trilla in på facebook kommer det göra ont i hjärtat att inte vara med sin familj eller sina kära vänner i Sverige.

Förra midsommar afton minns jag som igår, både jag & Fanny var "övergivna". Jag skulle jobba dagen efter och kunde därför inte åka upp till sommarstugan. Iallafall möttes jag och Fanny vid halv 9 tiden utanför skälbyhallen och gick och plocka blommor. Sen gick vi hem till mig och gjorde kransar, sedan åkte vi och åt sill lunch hos Fannys mamma innan vi skjutsa dom till tågstationen.

Efter det åkte jag, Fanny & Aram till Vallby och firade där med alla andra människor, kommer ihåg att det blev ett snabbstopp på donken också för arams skull, det vart för mycket svenskt hahaha ;)
Sen på kvällen gick vi till håkantorpsskolan haha, minns ej varför. gick in i skogen och gjorde upp lägereld med pojkarna och åt kyckling med händerna. Sen kom totte, alex och Carro och vi gick hem till totte. och lyssnade på Fest hos Mange hela kvällen!

Efter det gick jag hem för jag skulle ju jobba, men Mathias hade också fest så jag och Fanny var med på den tills tre typ innan vi gav upp. Riktigt kul var det!

Saknar min Fanny så himla mycket!!


Hursom har vi iallafall planer inför imorgon och jag tror det kommer bli jättemysigt, vi ska ha lite knytis och åka hem till Linn och få vara i deras gästhus. Det kommer inte bli som en svensk midsommar, men nu är jag ju töntig. Hur många gånger i livet kommer jag inte få fira svensk midsommar?

En sak man lär sig när man är borta såhär är att inte ta NÅGONTING för givet! 

Inga kommentarer: