8 juni 2012

Å DESS LJUSNANDE FRAMTID ÄR VÅR

Idag tog dom studenten hemma i Västerås. För ett år sen på den här dagen, den här tiden var jag hemma hos Tove & Malin och förfestade inför BMB och den stora studentfesten. För ett år sen hade vi haft champagne frukost, utspring, flakåkande och mottagningar hemma. ETT ÅR SEN! Jag tog studenten för ett år sen. och vilket år.

På detta år har jag hunnit jobba 3 månader på sjukhuset som undersköterska, varit i NYC, varit på segelsemester i Puget Sound, varit i San Francisco, Mexico, San Diego, Vancouver 3 gånger och Vancouver Island. Jag har mötit massor av vänner som alltid kommer vara en del av mig, och jag har mött andra personer som suttit sina spår. Jag har lärt mig att har man en dröm, så går den att uppfylla. Det är inte omöjligt!

När jag stod på trappan på Carlforsska och skrek ut orden i studensången visste jag tre saker; det här är en av de underbaraste dagarna i mitt liv, jag ska jobba på sjukhuset i sommar & jag ska åka till USA. Så mycket visste jag. Idag står jag här och inser att detta året är det bästa hittils! Med start redan i Mars 2011. Och jag känner på mig, att med det jag vet idag, så kan det bara bli bättre! Ingenting kan stoppa mig nu!





Inga kommentarer: