5 mars 2011

vem är jag?

Ja, vem är jag egentligen? Jag har faktiskt inte skrivit en riktig presentation om mig själv och då det ganska många som läser så kan jag tänka mig att iallafall vissa inte vet vem jag är.



Mitt namn och min ålder vet ni! Jag bor i Västerås som ligger ca. 1 timme från vår kära huvudstad Stockholm. Det finns inte så mycket att säga om Västerås, jag gillar inte staden, iallafall inte på vintern, och det är en av anledningarna till att jag vill komma iväg.
Jag går sista året på gymnasiet och jag går omvårdnadsprogrammet, vilket innebär att när jag tagit studenten är jag utbildad undersköterska. Någonting som jag faktiskt är stolt över!

Jag vet inte när mitt reseintresse startade ordentligt, men jag har alltid varit nyfiken på människor, jag tror den största anledningen är för att min morbror rest väldigt mycket och berättade mycket för mig när jag var yngre. Min morbror är en människa som jag är väldigt lik till sättet. Jag älskar att prata, jag älskar att berätta och jag älskar att dela med mig av upplevelser. De som känner mig bra brukar skämta om att jag pratar alldeles för mycket.

Jag är för det mesta alltid glad! Jag försöker alltid att se det ljusa i situationer, det som inte dödar dig gör dig starkare är någonting som jag försöker leva efter och det funkar faktiskt bra!

Förutom att resa gillar jag att festa, umgås med vänner, CHIPS (haha), att sjunga (trots att det låter illa) och jag älskar djur. Jag har ridit en gång i tiden innan skolan tog för mycket tid. En dröm skulle vara om min framtida värdfamilj faktiskt hade hästar.

Det här vart lite mycket text, men om det är något mer ni funderar över, var inte rädda att fråga!

1 kommentar:

Jasmine sa...

Haha! Min kompis Ida sa nyss att det lät väldigt lik mig haha, jag pratar också alldeles för mycket sägs det, och älskar att prata och berätta och höra om andras upplevelser. Jag har en text i nacken som på hebriska står "de som inte dödar dig gör dig starkare" och de betyder så mycket för mig de ordspråket. Haha helt sjukt! :D