10 mars 2011

Svar på fråga

Hej hej!
Jag ska också åka som au pair efter sommaren och undrar lite om vilken organisation du ska åka med, och varför just den? Jag har valt att söka med två olika nu, men vet ändå inte riktigt vad jag ska göra :P

Bra blogg föresten, tycker det är jätte kul att läsa om vad som händer innan man åker iväg så jag ver vad jag har som väntar :)

Hej Sanna! Då jag inte kunde klicka mig in på din blogg svarar jag på frågan såhär. Jag kommer att åka med CC. Anledningen till detta är att jag har hört mycket om organistationen, men framför allt att det är en del av EF och jag åkte med EF på språkresa år 2008. När jag sedan skulle välja stog valet mellan CC och SI, men jag valde tillslut CC.

Jag tror att det är bra att du söker med två olika, jag har läst om många som gör det och det ökar ju dina chanser att få en värdfamilj som verkligen passar dig. Hade jag inte varit så lat hade jag nog ansökt till SI också men jag orkar helt enkelt inte gå igenom proceduren igen utan får sitta och vänta tills min tur kommer.

Hoppas du kommer iväg med en familj du verkligen trivs med, oberoende på vilken organisation, och du, försöka länka bloggen igen! Jag vill jättegärna läsa om du skriver om ditt au pair äventyr!

Kramar Hanna

1 kommentar:

sanna sa...

Hej igen! :)
Tack så mycket för svaret, här är min blogg igen så hoppas det funkar: www.sannaajuunhem.blogg.se