28 mars 2011

all over the world

Jag har börjat skicka lite meddelanden och försöker ta reda på fler som åker till Seattle i sommar. Har redan hittat två tjejer som åker samma dag som mig, från frankrike och tyskland. Pratar även med en gullig tjej från Norge. För mig är det viktigt att inte bara skaffa svenska vänner, även om jag tror att det kommer falla sig naturligt att umgås mycket med svenskar. Jag vill dels skaffa kontakter över världen för det är alltid roligt att ha, man kan lära sig så mycket av varandra, och dels kommer det kräva engelska av mig, då jag ska prata svenska med mina flickor.

måste bara säga en gång till, au pair kulturen är härlig! alla är sååå öppna och man är inte blyg för att ta kontakt med varandra. jag tror det har att göra med att alla är i samma situation och att man måste bjuda ut för att komma någon vart och skaffa vänner. MEN ME LIKE! :) det är ju en av de främsta sakerna jag inte gillar med Sverige. Att man är reserverad och osocial. Jag är själv ingen som skulle börja prata med vem som hellst, men jag önskar att jag var sån!

1 kommentar:

Hanne sa...

Tror jeg tenker akkurat det samme som deg! :) er veldig viktig for meg og bli kjent med nye mennesker! ikke bare norske :) gleder meg kjempe mye til vi skal treffes i Seattle! :D