9 mars 2011

telefonsamtal

Idag efter praktiken hade mamma ringt och skickat meddelande, familjen hade sökt mig och var mycket angelägen att prata med mig. Så kollade jag mejlen då hade pappan skrivit att han jättegärna ville att jag skulle mejla när jag kom hem så skulle han ringa innan han gick på möte.

Han hann se det innan han gick så vi hann prata en snabbis, vi pratade i ungefär 20 minuter och vi behandlade lite frågor. Eller han frågade mig mest, för jag har inte så många frågor. Deras personliga brev är jättebra och utfyllande och dessutom tog han upp det jag ville fråga om. Han var ju tyvär tvungen att gå men det vi hann prata lät toppen. Mamman skulle troligen ringa mig imorgon och jag ska få prata med deras nuvarande au pair.

Första matchen jag verkligen känner JA JA JA! med. Hittar verkligen ingenting negativt. Efter varje match har jag blivit mer och mer öppen känner jag också. Längtar tills imorgon när jag ska få prata med mamman och jag kommer berätta mer då!

Nu ska jag sova efter en lång praktik dag och en förväntansfull och spännande kväll! :D

3 kommentarer:

Sofie sa...

hejhej! har svarat på din fråga på min blogg nu :)

Jenny Bysell sa...

TACK!! :D
lycka till med Seattle familjen!!

Sanna sa...

Hej hej!
Jag ska också åka som au pair efter sommaren och undrar lite om vilken organisation du ska åka med, och varför just den? Jag har valt att söka med två olika nu, men vet ändå inte riktigt vad jag ska göra :P

Bra blogg föresten, tycker det är jätte kul att läsa om vad som händer innan man åker iväg så jag ver vad jag har som väntar :)