10 mars 2011

seattlefnatt

Okej, jag vet inte vart jag ska börja. Mamman ringde typ kvart över 8. Hon ställde massa krångliga frågor men jag tror jag klarade dom ganska bra iallafall. Fick verkligen tänka efter ibland.

Vi pratade i ca.40 minuter och hon var jättetrevlig och snäll, hon berättade b.la. om hur hon och hennes man träffades! :D Jag sa att jag verkligen gillade familjen och hon sa att dom inte ville bestämma något nu, men att jag skulle få prata med deras nuvarande au pair och att pappan skulle ringa min mamma och mina referenser och vi skulle skypa senare. De ville göra det på söndag men då praktiserar jag ju. Ska se om de kanske kan senare på kvällen iofs.

Iallafall fick jag namn och mejladress till au pairen, så jag letade rätt på henne på fb, och hittade henne så jag skickade iväg ett meddelande. Kan man ha mer tur? Hon svarade efter typ 5 minuter och hade tid att prata så vi skypade direkt. Hon var jättetrevlig och efter vi lagt på skrev hon igen och frågade om jag ville se rummet så då fick jag göra det också.

Men ja, någon gång under nästa vecka skulle vi bestämma om vi matchar, eller inte. Gissa om jag är nervös?!

Inga kommentarer: