24 mars 2011

aussie






Jag har typ hittat min soulsister, Jasmine. Nu kan det här kännas väldigt löjligt, speciellt om ni har hittar hit från Jasmines blogg. Men jag och Jasmine började prata genom våra bloggar, sedan genom facebook och vi har kommit fram till att vi har så sjuuukt mycket gemensamt. Vi delar drömmar, ordspråk, tankar och trots att vi bara har känt varandra ungefär en månad, så känns det som att vi har känt varandra hela livet. Så känner iallafall jag!

Vi har inte ens hunnit iväg på vårat största äventyr, innan vi har börjat planera nästa. Jag ser så sjukt mycket fram emot USA så det är inte klokt, men jag är... 80% säker på att jag inte kommer känna mig färdig med att resa när jag kommer hem. Men tidigare har jag inte haft någon att resa med. Jag och Jasmine har pratat om att när vi är färdiga med USA (vem vet vi kanske trivs så bra så att vi förlänger?) så borde vi jobba i Norge, och sedan dra iväg till Australien. Det skulle vara så grymt.

Detta är dock bara planer och jag vet att mamma sätter i halsen när hon läser detta, hon är inte så glad över att jag inte gör klart en dröm innan jag börjar med nästa. Och det kanske kan kännas lite provocerande, som att jag inte nöjer mig med det jag får. Men så är absolut inte fallet!! Jag säger det igen, jag är så enormt glad att jag får åka till USA och jag vill inte byta det mot något annat!

Men det är ett långt liv, och jag anser att det inte är fel att drömma!

1 kommentar:

Jasmine sa...

Så känner jag också, and you know it! :)