6 mars 2011

Cityakuten light

Imorgon går jag ut på min sista praktik på gymnasiet. Det här är den viktigaste praktiken hittils. This is what it´s all about så att säga! Två år har vi varit inom kommunen och nu ska vi äntligen få vara i landstinget. Vi som läser sjukvårdsinriktningen är på centrallassarettet i Västerås. Det är en stor skillnad mellan kommun och landsting och jag är nervös för kraven som kommer ställas. Jag kommer verkligen få gräva i hjärnan efter de kunskaper jag har fått, men samtidigt en sån otrolig chans att lära mig mer och utveckla mig. Praktik är bäst!

Jag ska vara på MAVA, medicinsk akutvårds avdelning och jag kommer stöta på allt ifrån hjärtattacker till lunginflammationer, samt förgiftningar och annat spännande. Cityakuten light är ju att ta i, men det är ändå akut sjukvård. Jag är såååå nervös!

Men det känns som att när jag har kläderna på mig, håret uppsatt i hästsvans och foppa tofflorna på skorna så kommer allt falla på plats!

Inga kommentarer: