5 juni 2011

vem är du, vem är jag?

Det är en del som läser min blogg, jag vet att jag skrivit ett sånt här inlägg förut men iallafall! ni är dåliga på att kommentera, har ni lust, lämna en kommentar! Kul att veta vilka ni är :) Är du själv au pair eller blivande au pair, lämna länk också för jag tycker det är så kul att läsa au pair bloggar :)

Jag tänkte också att jag kan ha en liten frågestund, så har du någon fråga vad gäller au pair, eller något annat så fråga på under veckan så ska jag ge svar nästa söndag så gott jag kan :)

nu ska jag fortsätta kolla på slumdog millionaire, har sett den en gång förrut men den var mycket bättre idag!

6 kommentarer:

Rita sa...

Jeg reiser til Michigan den 15. august og skal ta vare på fire jenter på 3 år, 1 år og nyfødte tvillinger. Gleder meg til å følge bloggen din videre :-)

amanda sa...

Au pair i New York från och med den 15 Augusti som det ser ut just nu :)

Anonym sa...

hej hanna, jag är typ ditt största fan!!! läser igenom din blogg minst en gång i veckan, du har skrivit några gånger om någon som heter amanda, hon verkar som en smart brud, inte alls någon som sätter sig mitt i ett triangeldrama som kommer sluta nere hos djävulen. om du ser henne får du gärna ta en pistol och skjuta henne från mig! pussssssssssssochkraaaaaaam

Ida sa...

Drar iväg 31 juli och anländer till mi värdafmilj i New Jersey 4 augusti :)

Elin sa...

Min ansökan är inte klar än men hoppas på att komma iväg i slutet av Augusti! :)

Ellinore sa...

Svar;
Jag förstår precis vad du menar! Och det kommer bli så sjuuukt jäkla underbart!!! :D Bara åka iväg (eehhm inte "bara" haha) och uppleva något nytt, träffa nytt folk och träffa folk som är i samma sitts som en själv - oss Au Pairer (och lokalt folk med.
Man vet inte vad som kommer hända under det här året, inte heller vad som händer efter. Jag har inga planer alls. Jag skulle lätt kunna bestämma mig för att flytta till USA "på riktigt" om det är så att jag verkligen trivs! Känner att lär man sig språket så ska man inte bara låta det försvinna helt. Svenskan har man med sig jämt.

Det ska bli så sjukt härligt att åka iväg, av väldigt många olika anledningar! :D Och ja, det kommer inte vara någon dans på rosor, det räknar jag med att det inte blir. Men, man kommer som sagt lära sig så mycket nytt och jag tror absolut att man kommer hitta sig själv på riktigt när man utsätts för helt nya saker och har ett helt annat ansvar. Men allt det ser jag fram emot något enormt!

Kramar