15 juni 2011

KÄRLEK FÖR SJUKHUSET



Det är ett jäkla tjat på mig nu med jobb hit och dit. Men det finns anledningar.
  1. Jag är undersköterska, jag har världens bästa jobb. Jag får träffa människor varje dag, jag får hjälpa, jag får ha ansvar och förtroende över folks hälsa och liv.
  2. Jag trivs otroligt bra på sjukhuset, och <3 - avdelningen har verkligen välkomnat mig bra
  3. Jag är inte arbetslös, jag sitter med ett litet flin när jag läser om alla som går till arbetsförmedlingen.
  4. Tiden går fort på ett bra sätt. Snart är jag i USA!
Nu har jag krypit ner under täcket, tänkte kolla på någon bra film och mysa efter dagens otroligt utslitande dag.. Vi hade en patient på tre personer. WOW! Dagens största händelse var typ.. när vi skulle få ner en luftmadrass i dess hållare. Hela avdelningen var lugn som bara den. Antar att det kan vara lugnet före stormen kanske?


Inga kommentarer: