21 juni 2011

SOMMARNATT

det vart en fin, om än lång och kall kväll ute på landet hos Lukas. Han bodde nog på drömstället, ute på landet, som sagt, med typ en terass med jaccuzi, liten bar, litet kök, en bastu och dusch. Vi grillade och badade, eller jag och fanny fega och bada bara benen.. (känner mig inte redo för beach 2011 om man säger så..) vi lyssnade på bra musik och hade det trevligt helt enkelt.

Nu är jag trött och genomfrusen så jag ligger nedbäddad under mitt varma sköna duntäcke som har fått komma fram igen. Var det sommar 2011 eller vinter ;)

Men såna här fina dagar får mig att ibland fundera över vad jag egentligen ger mig in på, lämna dessa fina människor för något helt nytt och annorlunda. Men som Karolina sa, jag kommer växa enormt.. Och jag vet själv, att jag kommer ångra mig om jag inte gör det. Riktiga vänner finns kvar när man kommer hem.

Kolla bara på mig och fredrik till exempel. Han bor i Uddevalla, vi lärde känna varandra för snart tre år sen. Det var 1,5 år sen jag träffade han sist och han är fortfarande min brother from another mother! Med vilja och äkta vänskap som har fått rötter så kan det gro. Kolla bara på blommorna, de blommar om somrarna och vissnar och göms under snön på vintern. Det blir ju ungefär som jag, jag blir eran blomma. jag åker när blommorna börjar vissna.. och jag kommer hem igen, inte när de blommar, men kort därefter. Filosofisk och djup jag blev nu helt plötsligt, det bjuder jag på.

Inga kommentarer: