7 juni 2011

US EMBASSY


Långt inlägg, men det kanske kan förbereda någon som ska till ambassaden :)

Sådär då! Då har man gjort ambassaden!
Klockan ringde 04.30 imorse och jag var ganska dötrött på tåget. Men jag träffade Mikaela snabbt och smidigt på centralen och vi letade rätt på bussen sen gick vi tillbaka och mötte Anton. Alla vi åker samtidigt, 1 augusti från Arlanda. På bussen träffa vi även Antons kompis Lina så vi 4 hängde hela dagen.

När vi kom fram till ambassaden fick vi stå i kö, så ropade dom fram oss en och en och vi fick visa lite dokument och passet, sedan fick vi gå genom en säkerhetskontroll och visa sulorna på våra skor?! När vi väl kom in i ambassaden såg det inte alls ut som jag hade tänkt mig! Men man fick iallafall lämna in alla papper och så och sedan gå och sätta sig och vänta på att få sitt namn uppropat! Ganska svårt att höra när det var ett rum fullt av babblande au pairer.

Väl framme i luckan fick man lämna avtryck på alla fingrar, sedan frågade hon fyra frågor; vart jag skulle, hur gamla barnen var, vad föräldrarna jobbade med och om jag hade varit i USA tidigare. Hon lös upp när jag berättade att jag skulle till Seattle. "That´s my favourite city, with all the mountains, it´s so beautiful... but it rains quite alot! " heheh..

Sedan var vi klara och vi väntade på varandra och sen sprang vi hela strandvägen för att leta efter någonstans att äta och vi slutade på donken och skrattade åt hur bra början det var..

Klockan 11 var det dags för förberedelsemöte i CCs lokaler. Häftigt att ha varit där inne. Vi utgick ifrån prepare for your year handboken och diskuterade lite. Jag blir väl känd som tjejen som gillar att åka buss för jag råkade säga att man kommer sakna små saker man tar förgivet, som att gå till bussen... hahah dummaste exemplet, men men.

Det har varit en lång dag, men det tog lång tid men det gick ändå fort för man har ju mycket att prata om när man träffas första gången, vi var väl på ambassaden cirkus 3 timmar allt som allt!

TIPS; Lina hade köpt ett sånt där grönt kuvert och det vart något fel med det med portot, så använd ett vanligt kuvert! :)

Inga kommentarer: