11 juni 2011

FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN, FYFAN VA VI ÄR BRA

Då har vi tagit studenten. Snopet... Vi har gått och väntat på dagen så länge, och nu är den över.. Det var av de bästa dagarna i mitt liv, även om inte allt blev som planerat.

Vi körde iallafall champagnefrukost hos tai med baugetter, kladdkaka och massa olika pålägg. Himla gott var det ju! Sedan gick vi mot skolan och samlades i klassrummet och sjung studentsången och åt lite mer smörgås, men nu var det lite svårare att äta.

Avslutningen var som vilken avslutning som helst, men dans tvåornas koreografi var magisk. när låten forever young kom kunde jag inte hålla mig längre så jag böla som ett litet barn. och efter lite stämningsdödande ord från rektorn var det dags för studentsången igen. rysningaaaaar!

Efter avslutningen gick vi tillbaka till klassrummet och fick våra betyg. Det var även ett stipendium som delades ut till... ingen mindre än mig!! Så himla kul och oväntat.
Motiveringen var;
Ett stipendium för att du har en stark livsenergi, är en god kamrat och sprider en positiv stämning i din omgivning.
Jag vart inte alls rörd.. elleeer ;)

När vi skulle springa ut gick allt så fort, vi sprang ut lite tidigare än vi skulle gjort. Sjung studentsången ytterligare än gång och letade rätt på våra nära och kära. Efter detta sprang jag och letade flak, och efter en jättelång väntan fick vi äntligen åka iväg.. Men... så fort vi kommit utan för skolgården slutade vårat ljud att fungera. Grattis! Tur var hade vi en klass framför oss med asgrymt ljud så vi fick snylta på dom.

Pappa hämtade upp mig sen och vi åkte hem och åt, jag var svinhungrig. Jag fick även presenter, massor av dollar, en jättefin ring av mamma, stefan och patrik med ingraverat; alltid nära dig.. började ju inte alls gråta.. Fick även halsband, örhängen och svenska pengar.
Efter studentmottagningen åkte jag hem till tove och malin där vi fick vänta ett tag på dom att komma hem. väl där hann vi väl inte vara där så länge och vi hade ingen vidare musik men fan, vi var inte bittra för det ;)

Kvällen fortsatte på BMB. Så jäääääkla svettigt. det rann bokstavligen talat överallt. Jag har skavsår på låren för jag svettades så mycket! Men men, hellre det än regn och dåligt väder. Efter många timmar på BMB drog jag och pandan till Vasa och hängde tills vi bestämde oss för att gå hem.. Vi kom till oxbacken sen fick vi förfrågan av hennes snälla föräldrar om vi ville ha skjuts. vi tackade inte nej..

Har inte sovit många timmar, man kan väl säga att jag dygna för jag somnade inte förän 5 typ.. Vaknade vid 9 och mådde väl som jag förtjäna. Nu är jag bara trött och lycklig för att min student blev så lyckad och jag lyckades hålla det på en bra nivå hela dagen. Heja oss!

Bilder kommer så småning om :)

Inga kommentarer: