28 februari 2011
















sitter med hög musik i mina hörlurar och taggar inför 100 dagarsfesten som är på Torsdag. De från klassen som ska gå ska samlas hos min classmate Adam och äta lite tacos innan de från parallellklassen kommer och möter upp oss där! Är så sjukt taggad. Men, just idag är det faktiskt 100 dagar kvar!! Vet inte varför festen ligger på torsdag men det finns nog någon anledning.
100 dagar kvar till frihet!!!! Massor av dagar att drömma om landet i väst!

Det är en del människor som läser min blogg har jag upptäckt, jätteroligt tycker jag! Släng gärna iväg en kommentar om vem du är, och ska du själv ska bli au pair, eller är så läser jag jättegärna din blogg också så glöm inte att skriva bloggadressen! Ni vet hur det är med nyfikheten, man vill läsa om allt man kan komma över!

Och förresten, är det okej att jag lägger in lite inlägg om mitt "vanliga" liv som inte har helt med au pair att göra, inte varje dag, men när det är något speciellt?! Eller suger det och blir bara drygt. Er chans att tycka till!!!

6 kommentarer:

Amanda Wijk sa...

Jag har också bara 100 dagara (imorgon onsdag) kvar till frihet plus att jag håller på med min ansökan som Au pair. Visst är det en fantastisk känsla att veta vad du ska göra efter studenten?! Själv är jag så avslappnad nu för tiden, jag har det mesta klart inför studenten klart, jag har sommarjobb och vet vart jag ska få ihop alla mina barntimmar och just det, jag är ju en framtida Au pair ;)
Obs. min blogg är ju inte direkt igång än.

Emelie sa...

Hej, jag heter Emelie och ska åka som au pair i slutet av augusti (mitt preliminära datum är den 29:e augusti). Jag hittade din blogg genom att du kommenterat en annan blogg som jag läser, väldigt roligt att du också ska åka som au pair! :) Har du några önskemål om vart du vill hamna, delstat? By the way, föstå vad 100 dagar kommer gå fort, sen är det studentsången som ska sjungas tills rösten är väck ;) Lycka till med allt!

Jasmine sa...

NEJ, skriv om ditt vanliga tråkiga-svensson-liv nu!! Så du kan kolla tillbaka på de när du är i USA och se hur mycket roligare liv vi har då!!! :D Hahah. Jag läser gärna om ditt vanliga liv känns som man lär känna dig lite mer då! :)

Sofia sa...

Hur sjukt som helst att det bara är 100 dagar kvar :) svårt att fatta att man snart är fri ifrån skolan efter alla dessa år! Det är alltid intressant att läsa om vad andra gör om dagarna så det tycker jag ;)

sofie sa...

jag läser din blogg :D åker som au pair den 7e mars till bartlett, illinois (en timme från chicago) jag tycker det är jättekul med varvat au pair och vanligt :D kör på den varianten själv hehe!

Elin sa...

Hej! Läser din blogg. Vill/ ska själv åka som au pair efter sommaren. Då jag inte tagit mitt körkort än så står jag just nu helt stilla men har ändå skaffat en blogg för framtida skrivande. Hoppas att ta det så fort som möjligt så jag kan komma igång med söknadet. Och håller med de över, skriv om vardagen också. Lycka till med allt! :)