17 februari 2011

elleeeer?

I min hjärna pendlar det mellan ja, eller nej. Nej, eller kanske ja.. eller vad vill jag egentligen? Förlåt att jag tjatar men det är så drygt. Jag har t.om. gjort positvit/negativt lista. Det positiva vinner med hästlängder. Men varför är det så svårt att veta då?!

Och om jag tackar nej till familjen, kommer det då komma en lika bra familj? Tänk om det bara kommer dåliga familjer efter det här. Då kommer jag ångra mig. Men å andra sidan kanske någon annan match verkligen är PERFEKT!

Jag ringde till CCs kontor ännu en gång och diskuterade situationen. Den här gången sa dom, att om det är nånting som inte känns rätt, även om du inte kan sätta fingret på det kanske det är dags att släppa familjen. Jag fick även beröm att jag har funderat ordentligt och verkligen suttit mig in i situationen.

Men nu har jag bestämt mig (jag vet, det hade jag igår också, men då var det ett JA) för att säga nej. Jag har skrivit en förklaring som jag är nöjd med och ja. Dags att gå vidare. Jag måste bara vänta på hans samtal, för inte tänker jag bara försvinna. Dom är verkligen värda en förklaring.

2 kommentarer:

Jasmine sa...

De ska kännas PERFEKT tror jag! Känns inte kul om du är där nere och då skulle behöva byta familj.. Är 100 gånger jobbigare känner iaf jag. Gör vad som känns rätt och de är kul med så mycket uppdateringar! Jag vill veta ALLT haha. Är också i matchingsprocessen och har heller inte hittat min familj ännu. :) Kram!

jasmine sa...

:) Precis. Mitt preliminära avresedatum är den 6 Juni, hoppas verkligen på att få komma iväg då. Ditt då? Åker du igenom CC också? :)