12 februari 2011

phone call + svar

Hej! Jag undrar, måste man få ett "godkändningsmail" från det amerikanska CC innan man är med i matchningsprocessen? Jag kan logga in på mitt american account och så, men har inte fått någon bekfräftelse eller så. Så jag förstår inte om jag är tillgänglig för matchning? har du koll på det? :) tacksam för svar!!
Svar; Hej Fanny! Vad kul att du frågar mig, jag ska försöka svara så gott jag kan. Jag fick ett mejl från amerikanska CC innan min första match kom. Där stog det att dom höll på att leta efter en familj åt mig. Efter det tog det ungefär en halvtimme tills min första match kom. Så med andra ord så är jag ganska säker på att mejlet ska komma innan matchingen börjar. Hoppas det drar igång snart för matchingsprocessen är den roligaste! Lycka till! :)

Hur typiskt är det inte förresten?! Jag har gått runt med min mobil hela dagen för jag vet att värdfamiljer brukar ringa under helgen. När vi äter lägger jag den ifrån mig, fem minuter senare ringer mamma och är jätteupprörd för att det har ringt en amerikansk hem till oss. Haha, det var min mammas största farhåga! Iallafall springer jag och kollar mobilen och mycket riktigt har jag ett missat samtal från USA!

Jag chansar och ringer upp och det var CC i Boston. Så jag tryckte någon siffra jag tyckte passade bra och fick prata med en tjej. Jag berättade att jag hade missat ett samtal och hon frågade om jag var i matchning. Ja, det är jag svarade jag och hon sa att det troligen var en familj som hade sökt mig och att de borde pröva igen när de har tid nästa gång.

Hur typiskt mig är inte det här?! Jobbigt om dom inte ringer igen för att man inte svarade! Det står i båda handboken och på hemsidan att man ska vara tillgänglig för de kan välja en annan au pair om man är okontaktbar. Jaja, jag håller tummarna att de ringer igen. Bara inte under min arbetstid imorgon!!

1 kommentar:

Fanny sa...

Åh så snabbt du svara, tack snälla:)