15 februari 2011

osäkerhet

Jag har en konstig känsla inom mig som inte riktigt går att beskriva. Det handlar om matchen med den senaste familjen. En familj som verkligen är bra, men nånting i mig säger att det inte är 100% rätt. Det känns jättetråkigt, men jag ringde till kontoret och pratade lite med en tjej där. Hon bad mig försöka förklara, och vi kom fram till att det var faktumet att hans fru nyligen dött. Detta är en känslig bit och jag känner själv att jag kanske inte vill vara den första nya personen som stiger in i deras liv efter den här stora förändringen.

Jag fick iallafall tag på hans mejl adress och skickade iväg ett mejl där jag bad han berätta mer om hur barnen har tagit detta. Och nu känns det faktiskt bättre. Jag hoppas att jag får svar ikväll så att vi kan diskutera. Jag vill inte säga nej direkt, eftersom allt annat verkar så bra. Men vi får väl se.

Nu förstår jag verkligen det jag läst i andras au pair bloggar där dom skriver att familjen är perfekt, men att de inte vill gå vidare med dom.

Inga kommentarer: