16 september 2012

TO BE HOME

Förlåt alla som kanske väntar på en uppdatering om min resemånad, hehe. Nu har jag typ snart varit hemma i en månad och fortfarande bara skrivit ett inlägg. Alla dessa måsten är så tråkiga! Men men, jag tänkte försöka skriva lite om hur det är att vara hemma istället.

När jag kom hem så var mina vänner på flygplatsen och mötte mig tillsammans med mamma och pappa, oh så det värmde mitt hjärta. Eftersom jag har varit så orolig över hur det skulle bli känns det bara helt fantastiskt och underbart!

Mina dagar har varit fullspäckade enda sen jag kom hem, jag fick jobb på hjärtavdelningen fredagen på den veckan jag kom hem och jag har haft massor av vänner att catcha upp med, uteliv att pröva på osv. osv. Jag har liksom inte haft tid att tänka riktigt, för allt är så himla bra hemma just nu.

Ni som har följt min blogg vet att jag har haft mycket hemlängtan då och då, nu när jag är hemma ska jag väl inte säga att det inte varit obefogat. Jag är verkligen så himla lycklig nu, och det känns så bra att jag inte haft hemlängtan i onödan.

Nu förtillfället saknar jag inte mycket med USA, jag saknar ihjäl mig för mina små busfior såklart, min värd mamma och värdpappa också och alla underbara vänner. Men det är i princip det enda. Det har liksom inte hunnit komma än!

Jag är så glad att jag åkte till USA, fick den här upplevelsen och har fått ett nytt perspektiv på mitt liv hemma i Sverige, Västerås. Jag ångrar ingenting från mitt år. Men det är jävligt skönt att vara hemma, faktiskt! Så ja, det är så jag känner. Långt ifrån den här ångesten som många känner över att vara hemma, och det är jätteskönt för mig!

8 september 2012

RESEMÅNADEN

Jag sitter här, trött och jag mår lite som jag förtjänar efter gårdagens välkommen hem fest. Jag tänkte att detta var ett perfekt tillfälle att börja skriva lite om min resemånad. Vi får se hur långt vi hinner. Jag börjar lite generellt om företaget och bussen.

GREEN TORTOISE SOUTHERN CROSSING

Okej, så företaget jag åkte med hette alltså green tortoise, det startades i mitten av 70-talet och är kända för att det mest var hippies och väldigt speciella människor som åkte på dessa bussar, nu har klientalet ändrats och det finns alla slags människor, från hela världen.

Bussen är uppbyggd på ett väldigt speciellt sätt, längst bak finns en stor plattform där man sitter, eller ligger medans bussen kör. I mitten är som två soffgrupper med bord, och längst fram är det två soffor. Längs taket finns en massa överslafar.

Det som är bra med denna bussresa är att man sover på bussen under natten, vilket är lika med: mindre pengar för mat och hostell/hotell på destinationerna, samt att vi vaknade på ett nytt ställe varje dag och hann med maximalt mycket! När vi sov i bussen så ändrade vi om soffplatserna med borden till två våningsängar, och soffarna där fram blev också en plattform, detta kallades the miracle. Det var jättemysigt att sova allihopa på plattformen, spela kort, prata, leka lekar ända tills vi somnade.

Vi alla hjälptes åt med frukost och middag. Vi gjorde även iordning lunch samtidigt som frukosten. Det var jättegod och vällagad mat, vegetarisk för det mesta.

När man bor på en buss, 36 personer så har man inte mycket eget space. Men relationen mellan oss i bussen blev så stark. Man sover ihop, lagar mat ihop, hikar ihop, utforskar städer ihop. Jag saknar de människor jag umgicks mest med och chaufförerna så hiiiiiiiiiimla mycket. Jag saknar även de andra såklart, men kanske inte lika mycket men eftersom de var en del av resan så, ja. ni förstår.

1 september 2012

NY BLOGG

Jag har en ny blogg mina vänner. Vill ni fortsätta läsa om mitt vardags liv är ni välkommna dit.
Jag kommer så småningom skriva om resemånaden här. Men jag kommer inte skriva något annat än det :)

31 augusti 2012

31 augusti

idag mina vänner skaffade jag jobb. jag ska gå tillbaka till hjärtavdelningen. Jag har ett fast vikariat fram tills 31 januari och är även anställd som timmis. Vilket innebär att jag kan jobba extra utöver mitt schema. Toppen eller vad?!

Ikväll blir det drinkar, och kanske t.om. utgång med några av brudarna. ska även bli av med systembolags oskulden! underbart! Säger det igen - älskar att vara hemma!!

29 augusti 2012

HOME SWEET HOME

Nu har jag varit hemma i Sverige i två dagar. Det känns underbart att vara hemma.

När jag klev ut i ankomsthallen på Arlanda fick jag en hjärtattack. Jag hade väntat mig Mamma och pappa. Där stod också, förutom dom - Isabella, Fanny, Jonna, Carro och Rickard! Vi hade sedan en middag hemma hos oss, och Amanda kom över också. Plus Åse, mormor, Rebecca, Mathias och hans flickvän Sandra.

Igår jag med Emelie till erikslunds köpcentrum som öppnade precis när jag åkte, samt åkte jag ut till strömskär med mamma och stefan och fick åka lite båt. Vi avslutade dagen med spicy hot och så fick jag köra bilen hem från tidö-lindö.

Det är som sagt underbart att vara hemma, jag har hittils inte haft någon ångest osv. Det är självklart konstigt att vara hemma, och försöka vänja sig vid det här livet igen. Allt är som precis innan jag åkte - vilket känns jätteskönt! Jag var orolig över att ALLT skulle vara annorlunda. Men det är det inte.

Idag ska jag åka ut till Pappa och susanne och äta lunch, sedan träffa fia på eftermiddagen. Underbart!